.comment-link {margin-left:.6em;}
Name:
Location: Karaj, Tehran, Iran

Tuesday, October 18, 2005

عاشق...

هر چند به زبان آدمیان و فرشتگان سخن گویم و هر چند از عطیه پیشگویی برخوردار باشم و به تمامی ایمان داشته باشم، آن اندازه که کوه ها را جا به جا کنم و عشق نداشته باشم هیچم.

امشب باز به خودم شجاعت سخن گفتن از عشق را میدهم.

آیا من عاشقم ؟ سوالی که سال هاست از خودم می پرسم و سال هاست که در جواب آن مانده ام. واقعا" عاشق کیست؟ نکنه همان من و تو باشیم!

چندی است که اینگونه می اندیشم:

انسان باید عاشق باشد. مردم موفقیت هایی دارند ، ثروت دارند ، قدرت دارند. تمامی این ها بیهوده است اگر عشقی نداشته باشند . و آن عشق به چه چیز باشد؟ ابتدا می اندیشیدم که عشق به خدا کافی است. اما عشق به خدا چیست؟

در دور دست چشمم به زیبایی دو چشم افتاد .دو چشمی که از جنس من بود. خودم را باختم،زار شدم کوچک شدم، ویران شدم. و آن نگاه را آغاز طریقت خود می دانم. پس من خود را در او میشناسم و شناخت خودم شناخت پروردگار است و عشق به خودم عشق به پروردگارم.

پس تا عاشق نباشم هیچم. نه میفهمم نه میابم و نه زنده ام .

4 Comments:

Blogger H.E said...

گـل در بر و می در کف و معشوق به کام است
سلـطان جهانـم بـه چـنین روز غلام است
گو شـمـع میارید در این جمع که امـشـب
در مـجـلـس ما ماه رخ دوست تمام اسـت
در مذهـب ما باده حـلال اسـت ولیکـن
بی روی تو ای سرو گـل اندام حرام اسـت
گوشـم هـمـه بر قول نی و نغمه چنگ است
چشمـم همـه بر لعل لب و گردش جام است
در مـجـلـس ما عـطر میامیز کـه ما را
هر لحظه ز گیسوی تو خوش بوی مشام اسـت
از چاشـنی قـند مـگو هیچ و ز شـکر
زان رو کـه مرا از لـب شیرین تو کام اسـت
تا گـنـج غـمـت در دل ویرانه مقیم اسـت
هـمواره مرا کوی خرابات مـقام اسـت
از نـنـگ چـه گویی که مرا نام ز ننگ اسـت
وز نام چـه پرسی که مرا ننـگ ز نام اسـت
میخواره و سرگـشـتـه و رندیم و نـظرباز
وان کس که چو ما نیست در این شهر کدام است
با محـتـسـبـم عیب مـگویید کـه او نیز
پیوسـتـه چو ما در طلب عیش مدام اسـت
حافـظ مـنـشین بی می و معشوق زمانی
کایام گـل و یاسـمـن و عید صیام اسـت

3:21 AM  
Blogger H.E said...

حافـظ مـنـشین بی می و معشوق زمانی
کایام گـل و یاسـمـن و عید صیام اسـت

3:26 AM  
Blogger H.E said...

man chera injoori comment gozashtam ? :D
bebakhshid 2 ta shod :(

3:27 AM  
Blogger ایمان said...

salam lotfan h.e khodesho moarefi mikoni pishapish babate commenta mamnonam

4:22 PM  

Post a Comment

<< Home